Mjesec hrvatskoga jezika
Mjesec hrvatskoga jezika svake se godine obilježava od 21. veljače do 17. ožujka. Različitim aktivnostima razvija se svijest o važnosti i ljepoti hrvatskoga jezika kao jednome od najvažnijih značajki identiteta osobe. Mjesec hrvatskoga jezika započeo je 21. veljače obilježavanjem Dana materinskoga jezika, a završava 17. ožujka u spomen na Deklaraciju o nazivu i položaju hrvatskoga književnog jezika koja je istoga datuma 1967. godine objavljena u časopisu Telegram.
U našoj smo školi nizom aktivnosti obilježili ovaj mjesec. Vrhunac obilježavanja bila je prigodna školska priredba koja se održala u petak, 15. ožujka. Učiteljice Slavojka Petrović i Valentina Nekić Ivanov pripremile su s učenicima nastupe i recitacije. Priredbu je pjevanjem himne otvorila učenica Lucija Damjanov, a potom su uslijedili nastupi. Zbor je otpjevao dijalektalne pjesme karakteristične za Gorski kotar (Špika, Špoka) i Hrvatsko zagorje (Igrajte nam mužikaši). Učenice Nadja Pofuk i Ana Mia Sofia Vranić (8.a) recitirale su pjesmu Vladimira Nazora Hrvatski jezik, a učenice Hana Sivić i Dunja Trbović (5.a) recitirale su pjesmu Tvoja zemlja Drage Britvića. Učenici 6.a razreda pripremili su igrokaz U slavu našega materinskog jezika, posvećen ocu prve hrvatske gramatike Bartolu Kašiću. Također, 7.a razred pripremio je kolaže domoljubnih pjesama hrvatskih pisaca.
Prije same priredbe u školi smo proveli radionice s učenicima. U ponedjeljak, 11. ožujka, 5.c razred sudjelovao je na radionici Značenje imena. Cilj radionice bio je istražiti etimologiju vlastitoga imena te njegovo značenje s pomoću korištenja internetskih stranica Portal suvremenih osobnih hrvatskih imena te Značenje imena. Neki su se učenici iznenadili jer njihovo ime potječe iz grčkoga, španjolskoga ili engleskoga jezika, a još više ih je obradovalo saznati značenja imena. Rezultate rada prikazali su na prigodnom plakatu.
U utorak, 12. ožujka, 7.c razred sudjelovao je na radionici Jezik mladih na društvenim mrežama. Cilj radionice bio je istražiti kakve pojavne oblike poprima jezik mladih na društvenim mrežama koji pripadaju tzv. generaciji Z. Učenici su zaključili da često upotrebljavaju skraćenice, akronime, emotikone (osjećajnike), specifičan sleng, anglizme i memove. Analizirali su vlastitu komunikaciju na društvenim mrežama i izrađivali memove o temi hrvatskoga jezika i škole. Zaključili su kako se uvelike ne pridržavaju pravopisnih i gramatičkih pravila komunicirajući sa svojim prijateljima online, ali i kako se takva mrežna komunikacija „seli“ i u usmeni oblik. Na taj se način razvija i širi nepismenost u društvu, a hrvatski standardni jezik sve se više narušava. Rezultate radionice učenici su prikazali na prigodnom panou.
U srijedu, 13. ožujka, 6.c razred sudjelovao je u kvizu Naš hrvatski. Učenici su se u ekipama po troje natjecali u poznavanju hrvatskoga jezika rješavajući različite zadatke. Dešifrirali su poruku na glagoljici, tražili su hrvatske riječi za učestale anglizme, lektorirali su tekst zasićen pravopisnim pogreškama, tražili su otok s blagom bez jezičnih pogrešaka, interpretativno su čitali Nazorovu pjesmu i još mnogo toga. Na kraju je najviše skupljenih bodova imala ekipa Epiteti koju su činili učenici Josipa Rogar, Dora Kovač i Gabrijel Prugovečki.
Ivana Horvat, učiteljica hrvatskoga jezika
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |