2017-06-23 19:00:17

Izlet u Temišvar

Nakon završene školske godine, učitelji i tehničko osoblje naše škole su odlučili napraviti dvodnevnu ekskurziju do rumunjskog grada Temišvara. Krenuli smo rano ujutro, veseli što krećemo na zajednički izlet. U Novom Sadu nam se pridružila gospođa Ana, stručni vodič koja će nas provesti sljedeća dva dana kroz Vojvodinu i Temišvar. Prolazili smo kroz vojvođanska sela, vidjeli smo salaše i malo se zadržali i okrijepili u gradu Zrenjaninu gdje smo vidjeli veliku tvornicu ulja.  Zanimljiv je i veliki zidni mural Četiri konja debela. U kasnim popodnevnim satima smo stigli na naše konačno odredište, smjestili se u hotel, malo odmorili i spremili za laganu šetnju i večeru.

Temišvar je grad s oko 400.000 stanovnika, nalazi se u središtu Banatana obali rijeke Begej. Ima mnogo znamenitosti i bogatu povijest. Naziva ga se i Mlim Bečom zbog arhitekture iz vremena kad je Temišvar bio dio Habzburške Monarhije. To je grad koji je drugi u svijetu dobio električno osvjetljenje, odmah nakon New Yorka. Teško razdoblje je proživljavao za vrijeme komunističke vladavine u kojoj je uništeno  i devastirano dosta povijesnih spomenika. Okosnicu znamenitosti Temišvara čine tri glavna gradska trga: Barokni trg, Trg pobjede i Trg slobode. Trg jedinstva je najveći i najljepši trg u Temišvaru i na njemu se danas održavaju sve značajnije otvorene manifestacije i događaji. Po obodima trga su zgrade najvažnijih gradskih i regionalnih institucija i dvije crkve - rimokatolička i srpska pravoslavna. Sam trg je popločen i ima predivno uređene zelene površine.

Trg pobjede je dobio ime po tome što je u revoluciji 1989. godine Temišvar proglašen prvim slobodnim gradom. Trg je izgrađen u 19. stoljeću.

Trg slobode je počeo da se gradi još u XVIII stoljeću, ali je kompletiran tek 1859. godine. Danas predstavlja najmanji od tri gradska trga. U njegovom središnjem dijelu se nalazi park s fontanom i spomenikom.

U većem dijelu svoje povijesti Temišvar je bio vojna utvrda i postoje dosta dobro očuvani ostatci bastiona iz doba Marije Terezije.

Temišvar se naziva i Gradom parkova. U njemu se nalazi veliki broj manjih parkova u centralnim dijelovima grada, koji predstavljaju sklonište od gradske vreve i prometne buke na ulicama. Najljepši park Temišvara je Botanički park, a od ostalih popularnijih parkova se izdvajaju Središnji park, Park Rose i Dječji park.

Kulturne znamenitosti i institucije grada su rumunjska Temišvarska opera i Nacionalni teatar u Temišvaru, koji rade u zgradi popularnog naziva "Palača kulture", Muzej Banata i Memorijal Revolucije.

Proveli smo se lijepo na  večeri u restoranu Loyd, a zatim smo opet malo prošetali. Sutradan smo opet obilazili grad i popodne krenuli do Novog Sada. Nakon kraćeg obilaska grada, uputili smo se prema Petrovaradinu i obišli nadaleko poznatu tvrđavu. Pješice smo došli do tvrđave, a zatim se spustili do restorana u kojem ćemo večerati i nakon toga se uputili prema svojim domovima. Kao i svaki do sada, i ovaj izlet nam je bio prilika da se lijepo zabavimo, ali i da puno toga naučimo.

​Fotografije s izleta pogledajte u fotogaleriji.