Učenici uključeni u izvannastavnu aktivnost „Zabavna znanost“ obilježili su Dan izumitelja nizom aktivnosti provedenih kroz tri tjedna.
U prvome tjednu učenici su istraživali hrvatskog znanstvenika Nikolu Teslu.
Učenici su pogledali zanimljivosti o životu i radu Nikole Tesle.
Potom su izrađivali plakat. Na stolu su se nalazile fotografije Nikole Tesle i njegovih izuma. Zadatak učenika je bio odabrati fotografiju, a potom ispod nje napisati što fotografija predstavlja.
Zatim je u razred došla nastavnica fizike Heidi Heil koja nam je pokazala kako nastaje struja. Učenici su samostalno spajali žice na različite načine te su s radošću otkrivali kako spajanjem žica na određeni način svijetli jedna ili više žarulja.
Druga skupina učenika dodatne nastave „Mali prirodoslovci“ na svome je satu izrađivala stroj pomoću recikliranog materijala, toplog ljepila i papira. Na kraju sata su igrali igru na interaktivnoj ploči.
Učenici su na satima informatike s nastavnicom Anom Štigler kroz zanimljive i kreativne digitalne aktivnosti upoznali trojicu velikih hrvatskih izumitelja – Nikolu Teslu, Fausta Vrančića i Slavoljuba Eduarda Penkalu. Rad je bio organiziran kao mali digitalni projekt u kojem su učenici istraživali, stvarali i učili kroz igru.
Nikolu Teslu obilježili su tako što su u programu Bojanje osmišljavali i crtali vlastite izume, potaknuti Teslinim inovacijama i maštom koja je oblikovala svijet.
U drugom tjednu učenici su istraživali život i djela Fausta Vrančića.
Nakon što su pogledali dokumentarni film o Faustu Vrančiću, učenici su složili plakat sa zanimljivostima o znanstvenikovu životu, njegovim izumima i otkrićima.
Učenici su se izradili balone. Koristili su se recikliranim papirnatim čašama za sladoled, drvenim štapićima, toplim ljepilom i balonom.
Učenici dodatne nastave su izradili razne letjelice od papira. Okušali su se u inovativnosti te su na letjelice dodavali različite mehanizme poput gumice i slamke kako bi im letjelice što bolje i brže poletjele u zrak.
Fausta Vrančića upoznali su kroz programiranje u Scratchu, gdje su izrađivali i igrali igricu inspiriranu njegovim padobranom te pritom razvijali logičko razmišljanje i kreativnost.
Treći tjedan su upoznali još jednog hrvatskog izumitelja i znanstvenika Slavoljuba Eduarda Penkalu.
U dokumentarnom filmu učenici su saznali pojedinosti o životu slavnog izumitelja.
Nakon filma, učenici su izradili plakat. Razredni pano je bio završen. Na njemu se moglo vidjeti mnoštvo fotografija i pročitati zanimljivosti o životu, radu i izumima slavnih hrvatskih izumitelja; Nikole Tesle, Fausta Vrančića i Slavoljuba Penkale.
Slavoljuba Penkalu istražili su kroz digitalni memory posvećen njegovim izumima, a zatim i kroz slagalicu s njegovim likom i poznatom penkalom, povezujući učenje s igrom i istraživanjem.
SLAVOLJUB EDUARD PENKALA PUZZLE
SLAVOLJUB EDUARD PENKALA MEMORY
Kroz ove aktivnosti učenici su na suvremen, zabavan i edukativan način povezali informatiku s poviješću tehnike, razvijali digitalne vještine i istraživali svijet velikih izumitelja kroz vlastito stvaralaštvo.
Na kraju projektnih aktivnosti učenici su imali zadatak napisati „tajnu poruku“ bijelom pastelnom bojom. U poruci su napisali poruku ili postavili pitanje najdražem izumitelju.
Poruka je bila nevidljiva. Kako bi mogli pročitati poruku, poruku su prebojili vodenom bojom.
U istraživanju hrvatskih znanstvenika pridružili su se učenici 3.a razreda i učiteljica Mihaela Kikić. Učenici su izradili plakate o hrvatskim izumiteljima. Plakate su predstavili ostalim učenicima.
Povijest je iznjedrila mnoge izume, od kojih su neki gotovo neophodni i ne možemo zamisliti život bez njih, a neki su izumi izumljeni kako bi olakšali raditi neke stvari koje su se do trenutka izuma radile na neki teži način.
Piše: učiteljica Dunja Kufner



