Učenici 1.a, 2.a i 4.a razreda OŠ Kneževi Vinogradi, potaknuti pedagoginjom, Andreom Poljarević, različitim su aktivnostima obilježili Svjetski dan čitanja naglas. Obilježava se prve srijede u veljači, a svake godine ima sve više svojih ambasadora. U suradnji s učiteljicama Dunjom Kufner i Kristinom Čičak te knjižničarkom Sanjom Dugalić učenici su osvijestili i proširili važnost prava na pismenost za sve ljude.
Čitanjem naglas ne usavršava samo izgovor već i obogaćuje rječnik te razvija osjećaj za ritam i melodiju jezika. Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas idealna je prilika za povezivanje ovih aktivnosti – kroz čitanje naglas djeca uvježbavaju jezične vještine, jačaju samopouzdanje i razvijaju ljubav prema knjigama. Tako se osigurava snažna poveznica između vježbi za jezik i radosnog iskustva čitanja.
Naglasak pri osmišljavanju aktivnosti za učenike bio je čitati i uvježbavati čitanje naglas, čitati omiljena štiva.
Učenici prvog razreda prvo su odigrali igru – Vježbe za jezik. One su ključna uloga u pripremi djece za čitanje naglas jer razvijaju njihove govorne i slušne sposobnosti, što je temelj za razumijevanje i izražavanje kroz jezik. Aktivnosti poput ponavljanja riječi, igre rimama i vježbi artikulacije jačaju motoričku kontrolu jezika i usana, što djeci olakšava jasan i tečan govor. Sljedeća aktivnost bila je fonološka svijest igrom Slovo na slovo, a potom oduševljenje interaktivnom pričom koju je čitala pedagoginja, Srećkova potraga na velikim moćima. Edukativna slikovnica bila ujedno i zabavan priručnik koji potiče na tjelovježbu, zdravlje i samopouzdanje kod djece i učenicima je potaknula želju za istraživanjem, kretanjem i maštom. Učenici su potom igrali Baci kocku i pričaj na predlošku društvene igre. Osmišljavajući zajedničku priču razvijali su predčitalačke vještine, logičko zaključivanje, jezične i govorne vještine te maštu i kreativnost. Sjedili su krugu, pažljivo slušali svoje prethodnike kako bi priča imala smisla i kako bi znali u kojem smjeru trebaju nastaviti radnju. Učenici su rado sudjelovali u ovoj aktivnosti, a posebno su se radovali kada smo pročitali njihove ideje kao cjelovitu priču. Obogaćeni iskustvom kućama su ponijeli listiće kao predloške novih priča.
U knjižnici je zaživjela prava čitaonica. Sudjelovali su učenici drugog i četvrtog razreda. Veliki su učili male čitati. Prvo je svatko pročitao ulomak iz odabrane slikovnice ili bajke, zatim smo glasali i birali najboljeg čitača oba razreda. Nakon toga su učenici 4. razreda u skupinama podučavali učenike 2. razreda kako bolje i izražajnije čitati, a na kraju su pokazali jesu li usvojili znanje. Uslijedila je igra s kockama na kojima su riječi i slike pomoću kojih smo napisali našu priču kojoj smo dali naslov “Besmislena priča” koju možete pročitati iz priloga.
Svi su učenici dobili pohvalnice za sudjelovanje, a najbolje ocjenjeni čitači i diplomu kao najbolji čitači naglas.
Učenici su ostvarili cilj obilježavanja ove manifestacije. Razvili su svoje čitateljske navike, obogatili usmeno i pisano izražavanje, uvježbavali vještinu slušanja, razvijali kognitivne sposobnosti, kreativnost i empatiju te se svi zajedno dobro zabavili.
Andrea Poljarević, pedagoginja