Datum objave: 6. veljače 2025.
Kategorija: Naslovnica

Svjetski dan čitanja naglas

[FOTO] Učenici 1.a, 2.a i 4.a razreda OŠ Kneževi Vinogradi,  potaknuti pedagoginjom, Andreom Poljarević, različitim su aktivnostima obilježili Svjetski dan čitanja naglas. Obilježava se prve srijede u veljači, a svake godine ima sve više svojih ambasadora. U suradnji s učiteljicama Dunjom Kufner i Kristinom Čičak te knjižničarkom Sanjom Dugalić učenici su osvijestili i proširili važnost prava na pismenost za sve ljude.

Čitanjem naglas ne usavršava samo izgovor već i obogaćuje rječnik te razvija osjećaj za ritam i melodiju jezika. Obilježavanje Svjetskog dana čitanja naglas idealna je prilika za povezivanje ovih aktivnosti – kroz čitanje naglas djeca uvježbavaju jezične vještine, jačaju samopouzdanje i razvijaju ljubav prema knjigama. Tako se osigurava snažna poveznica između vježbi za jezik i radosnog iskustva čitanja.

Naglasak pri osmišljavanju aktivnosti za učenike bio je čitati i uvježbavati čitanje naglas, čitati omiljena štiva.

Učenici prvog razreda  prvo su odigrali igru – Vježbe za jezik.  One su  ključna uloga u pripremi djece za čitanje naglas jer razvijaju njihove govorne i slušne sposobnosti, što je temelj za razumijevanje i izražavanje kroz jezik. Aktivnosti poput ponavljanja riječi, igre rimama i vježbi artikulacije jačaju motoričku kontrolu jezika i usana, što djeci olakšava jasan i tečan govor. Sljedeća aktivnost bila je fonološka svijest igrom Slovo na slovo, a potom oduševljenje interaktivnom pričom koju je čitala pedagoginja, Srećkova potraga na velikim moćima. Edukativna slikovnica bila ujedno i zabavan priručnik koji potiče na tjelovježbu, zdravlje i samopouzdanje kod djece i učenicima je potaknula želju za istraživanjem, kretanjem i maštom. Učenici su potom igrali Baci kocku i pričaj na predlošku društvene igre. Osmišljavajući zajedničku priču razvijali su predčitalačke vještine, logičko zaključivanje, jezične i govorne vještine te maštu i kreativnost. Sjedili su krugu, pažljivo slušali svoje prethodnike kako bi priča imala smisla i kako bi znali u kojem smjeru trebaju nastaviti radnju. Učenici su rado sudjelovali u ovoj aktivnosti, a posebno su se radovali kada smo pročitali njihove ideje kao cjelovitu priču. Obogaćeni iskustvom kućama su ponijeli listiće kao predloške novih priča.

U knjižnici je zaživjela prava čitaonica. Sudjelovali su učenici drugog i četvrtog razreda. Veliki su učili male čitati. Prvo je svatko pročitao ulomak iz odabrane slikovnice ili bajke, zatim smo  glasali i birali najboljeg čitača oba razreda. Nakon toga su učenici 4. razreda u skupinama podučavali učenike 2. razreda kako bolje i izražajnije čitati, a na kraju su pokazali jesu li usvojili znanje.  Uslijedila je igra s kockama na kojima su riječi i slike pomoću kojih smo napisali našu priču kojoj smo dali naslov “Besmislena priča” koju možete pročitati iz priloga.

Svi su učenici dobili pohvalnice za sudjelovanje, a najbolje ocjenjeni čitači i diplomu kao najbolji čitači naglas.

Učenici su ostvarili cilj obilježavanja ove manifestacije. Razvili su svoje čitateljske navike, obogatili usmeno i pisano izražavanje, uvježbavali vještinu slušanja, razvijali kognitivne sposobnosti, kreativnost i empatiju te se svi zajedno dobro zabavili.

FOTOGALERIJA

Andrea Poljarević, pedagoginja

Besmislena priča

Jednom davno muhe su napravile dinosaure. Na planini kukuriču botaničari jer gljive rastu pored mahovine.

Miš je progrizao sve otrovne gljive, a šareno cvijeće raste na suncu.

Teška torba pada s neba i pogodila je veliku zmiju kojoj se strah vidio iz repa. 

Glavni lik ove priče je lovac koji pokazuje hrabrost prema vjetru. 

Jazavac se vozi na autu i diže ruke prema gore, a lisica skače i vrišti za autom. 

Na panju sjedi klaun naopako, a na oblacima se igraju djeca.

Vani jako puše vjetar koji je otpuhao  klaunove, a lovac trči za njima. Drvo je raslo na vodi.

Dok se auto vozio po rijeci, netko je ukrao doručak.

Pas se od lajanja ozlijedio. U planinarskom domu žive mravi.

 Kada je oblačno volim se kupati u bazenu.

Prijateljstvo psa i divlje svinje je jako važno, a  zbog jabuke se srušilo stablo.

Komarci su pojeli kokoš, a kiša plače na kraju priče.

Pročitajte još

Informatika, natjecanje i nova iskustva u Osijeku

Informatika, natjecanje i nova iskustva u Osijeku

[FOTO] Ove školske godine, 11. veljače, provedeno je školsko natjecanje iz informatike na kojem je u dvije kategorije sudjelovalo osam učenika: DIGITALNE KOMPETENCIJE: Leon Gerber, 5.c Marko Đapić, 5.c Dorian Majorić, 6.a Dunja Trbović, 6.a Petar Plantosar, 6.a OSNOVE...

DOBROVOLJNO HPV-CIJEPLJENJE UČENIKA 5., 6. I 7. RAZREDA

DOBROVOLJNO HPV-CIJEPLJENJE UČENIKA 5., 6. I 7. RAZREDA

Poštovani roditelji, ukoliko želite cijepiti dijete cjepivom protiv HPV-a prenosimo obavijest školske liječnice, dr. Ivane Dorušak.Cijepljenje  nije obavezno, ali je dostupno i preporučeno. Na cijepljenje se mogu prijaviti preko aplikacije Terminko...

Vrijeme za empatiju

Vrijeme za empatiju

Učenici razredne nastave matične i područnih škola Kneževi Vinogradi protekli su tjedan imali priliku sudjelovati na edukativnim radionicama pod nazivom Vrijeme za empatiju. Radionice su održale djelatnice Obiteljskog centra Osijek. Cilj radionica bio je...

Skip to content