ŠUMA PRIČA PRIČE UZ KAPLJICU ŽIVOTA
U ožujku obilježavamo Međunarodni dan šuma 21. ožujka i Međunarodni dan voda 22. ožujka. Opća skupština Ujedinjenih naroda proglasila je 2012. godine 21. ožujka Međunarodnim danom šuma s ciljem podizanja svijesti o važnosti šuma u očuvanju planeta Zemlje. Ove godine Međunarodni dan šuma obilježava se pod temom „Šume i inovacije“. Zašto su šume važne u industriji i tehnologiji te vezanju ugljičnoga dioksida, ne treba objašnjavati. Nedavno objavljena studija na stranicama UNESCO-a World Heritage forests: Carbon sinks under pressure, gdje su šume NPPJ smještene na četvrto mjesto po apsorpciji COշ iz atmosfere u kategoriji svjetskih prirodnih baština, potvrđuje ključnu važnost prirodnih šuma na listama UNESCO-a u regulaciji klimatskih promjena kroz vezivanje i skladištenje ugljikovog dioksida iz atmosfere.
Kao i svake godine, 22. ožujka obilježavamo Svjetski dan voda koji nas podsjeća na važnost pitke vode. Čak 2,2 milijarde ljudi živi bez pristupa sigurnoj vodi, a temeljni je fokus Svjetskog dana voda podrška u postizanju jednog od ciljeva održivog razvoja: VODA ZA SVE DO 2030. GODINE. Kada je voda rijetki resurs ili kada ljudi nemaju jednak pristup vodi mogu porasti napetosti između zajednica i zemalja. S obzirom na to da voda može stvoriti mir ili izazvati sukob, ovogodišnja tema Svjetskog dana voda je „Voda za mir“.
Učenici 1.a razreda s učiteljicom Mihaelom Kikić, 3.a razreda s učiteljicom Kristinom Čičak te 4.a i 4.b razreda s učiteljicama Dunjom Kufner i Oljom Đurkas tijekom tjedan dana obilježili su ove prigodne dane brojnim aktivnostima. Obilježavanje Međunarodnoga dana šuma započelo je projekcijom fotografije slagalice u kojoj su učenici trebali otkriti što se krije na slici. Fotografije možete vidjeti ovdje: Što se ovdje sakrilo? (genial.ly) Zatim su se učenici podsjetili odlaska u šumu u svome zavičaju. Zajedno smo pročitali članak i pogledali fotografije. Članak se nalazi OVDJE. Nakon prezentacije uslijedio je kratak razgovor o šumi i njezinoj važnosti: Koju nam priču šuma priča? Što sve i koga sve u šumi možemo pronaći? Zašto su šume važne ljudima? Brinemo li se dovoljno o šumama?
Učenici 4.a razreda izradili su plakate. Izrezali su otisak svoga dlana te su u paru izradili sliku na koju su dodali neku lijepu misao o šumi, a potom su svi zajedno na vratima učionice izradili krošnju stabla s istaknutom porukom ŠUMA PRIČA PRIČE. Učenici 4.b razreda nakon obrade pjesme Dragutina Tadijanovića Pozdrav šumi napisali su pjesmu o šumi pod nazivom Pjesma o šumi. Učenici koji pohađaju dodatnu nastavu Prirode i društva izradili su dioramu ŠUMA u kojoj su prikazali životinje koje u šumi obitavaju.
Učenici su u školskoj knjižnici imali književnu radionicu u kojoj su uz pomoć učiteljice Dunje i knjižničarke Ivane Norac izradili digitalnu knjigu o temi šume i pričama o njoj. Knjigu možete pročitati ovdje: Book Creator | BAJKE. Na kraju smo pogledali prezentaciju Životna zajednica šume (genial.ly).
Međunarodni dan voda obilježili smo tijekom istoga tjedna, ispreplićući aktivnosti s Danom šuma. Učenici 1. razreda i skupina Malih ekologa istraživali su podatke o vodi u povodu Svjetskoga dana voda. Osmišljavali su i izradili plakate te ih vrlo maštovito i kreativno prezentirali. Na plakatima su crtali, pisali i izrezivali sličice te osmišljavali rebuse i zagonetke. Učenici 3. razreda sa svojom su učiteljicom napisali i osmislili igrokaz „Razgovor kapljica“. Videouradak možete pogledati ovdje: Dan voda, Razgovor kapljica, igrokaz (youtube.com). Učenici su izradili likove za igrokaz, glumili i snimili videouradak igrokaza.
Učenici 4.a razreda odigrali su igru Tko sam ja? (learningapps.org). Zatim su pogledali film Značenje vode za život ljudi (genial.ly) nakon kojega su raspravljali o vodi. Tko sve treba vodu? Zašto je važna? Koliko je vode na Zemlji? Je li sva voda pitka? Može li se dogoditi da ostanemo bez vode? Što ćemo onda?
U našoj školskoj knjižnici održala se radionica kreativnoga pisanja pod vodstvom knjižničarke Ivane Norac s učenicima 4.a i 4.b razreda. Učenici su pisali priče inspirirani fotografijama. Radionica je počela kratkom igrom - učenici su imali ponuđen izbor brojeva od 1 do 18 te su izabrali broj. Dobili su omotnicu pod izabranim brojem, a u omotnici su pronašli dvije fotografije, svaka s određenim motivom vode. Mogli su izabrati jednu ili u priči kombinirati obje fotografije. Naglasak je bio na promatranju fotografije, njezine atmosfere, emocije koje ona budi, zaključivanju što se na fotografiji događa te pisanju priče inspirirane tom fotografijom. Na kraju su učenici pročitali svoje uratke. Tako je nastala e-knjiga "Priče iz vode" u kojoj je objedinjeno svih sedam priča. Učenici su uživali u radionici i stvaranju novih priča kako bi potaknuli sebe i svoje prijatelje na čitanje, stvaranje, promatranje svijeta oko sebe, kao i na važnost i očuvanje vode.
Učenici 4. b razreda su izražajno čitali pjesmu Dragutina Tadijanovića Pozdrav šumi. Na temelju te pjesme napisali su sami pjesmu pod nazivom Pjesma o šumi. Napisali su činkvine o vodi te su stvarali glazbu s pomoću staklenih čaša i štapića. Sve aktivnosti snimili su u video koji možete vidjeti na sljedećoj poveznici: Voda koja život znači (youtube.com).
U školskoj knjižnici i u učionicama postavljena je izložba s učeničkim radovima. Na kraju tjedna učenici su napravili samovrednovanje na listiću „Kakav si čuvar vode?“ te su mogli samostalno uočiti kako postupaju s vodom. Na kraju samovrednovanja u rezultatima zadataka mogli su dobiti ocjenu „najvodočuvara“ ili „dobrog čuvara“ vode.
Tijekom ovoga tjedna, baveći se različitim aktivnostima na temu šuma i voda, primijetili smo da su djeca razvila empatiju i stekla spoznaje o tome koliko su šume i vode važne i potrebne svim živim bićima za život jer nam daju čisti zrak, hranu i stanište. Šuma predstavlja pluća planeta Zemlje i da je nema, ne bi bilo života, a samim time ni nas. Bez vode ne bi mogli preživjeti ni ljudi ni biljke ni životinje, stoga ih trebamo čuvati, štedjeti i ne onečišćavati.
„Zagledaj se duboko, duboko u prirodu, i tada ćeš sve bolje razumjeti.“ Albert Einstein
Dunja Kufner, učiteljica, izvrsna savjetnica
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |